Pozycjonowanie stron internetowych jako wsparcie w generowaniu sprzedaży

Wielu przedsiębiorców popełnia ten sam błąd. Chcąc zwiększyć swoje zyski, stawiają oni wyłącznie na kampanie marketingowe oparte na perswazyjnych komunikatach. Te oczywiście działają na klienta, ale nie wolno zapominać o tym, że równie istotne, a może nawet istotniejsze, jest pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego? Sprawdź, jak proces ten wspiera sprzedaż.

Ruch organiczny głównym źródłem sprzedaży

Tradycyjne formy reklamy już od dłuższego czasu mają niską siłę działania. Obecnie biznes przeniósł się do internetu, a potencjalni klienci, poszukując firmy, która zaspokoi ich potrzeby, nie kierują się tym, co zobaczyli na billboardzie czy usłyszeli w radiowym spocie, a wpisują pewne frazy w wyszukiwarkę. To głównie w sieci odbiorcy znajdują podaż. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o wysoki współczynnik ruchu organicznego notowanego na witrynie.

Jest to liczba odwiedzin pochodzących z kliknięć w linki, które wyświetla Google w formie odpowiedzi na wprowadzone słowa kluczowe. Problem polega na tym, że zdecydowana większość internautów wchodzi wyłącznie w pierwsze dziesięć odnośników, z czego zdecydowanie największą popularnością cieszą się witryny ulokowane „na podium”. Dlatego celem pozycjonowania strony internetowej jest osiągnięcie jak najwyższej lokaty w rankingu wyszukiwarki.

Dlaczego warto dążyć do dużej liczby wyświetleń witryny?

Każda wizyta klienta to możliwość przedstawienia mu przygotowanej oferty. Jeśli ta jest korzystna, to już samo wejście na witrynę stwarza szansę na przekonanie użytkownika do zrobienia zakupów. Im wyższa liczba odwiedzin, tym większe prawdopodobieństwo sprzedaży i zysku. Pozycjonowanie stron internetowych zapewnia widoczność w sieci, stwarza warunki do tego, by potencjalny klient miał szansę zobaczenia katalogu z usługami czy produktami, a to podstawowy krok do osiągnięcia sukcesu.

Udana rywalizacja z konkurencją skuteczne wsparcie sprzedaży

W handlu liczy się przede wszystkim zdolność pokonania konkurencji. Można tego dokonać na kilka sposobów. W sprzedaży bezpośredniej (np. na targowisku) handlarze rywalizują ze sobą m.in. ceną lub jakością obsługi. W internecie istotne jest dotarcie do odbiorcy, stworzenie mu warunków, by mógł wejść na daną witrynę. Osoby podejmujące się pozycjonowania strony internetowej dążą do zwiększenia jej widoczności w sieci, co pozwala pokonać konkurencję.

Zwiększ sprzedaż z profesjonalistami

Dobrze wypozycjonowana strona internetowa gwarantuje znacznie większą liczbę jej odwiedzin. Badania wykazują, że te przekładają się z kolei na wzrost sprzedaży. Dlatego warto wdrożyć tego typu kampanię marketingową. Jej przeprowadzenie nie jest jednak łatwe. Jedynie najlepsi mogą zapewnić pożądany efekt. Z tego powodu należy szukać specjalistów z wieloletnim doświadczeniem i udokumentowanymi sukcesami.